Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Rolstoelbasketbalster Ylonne Post 22 Maakt Paralympisch Debuut Knijp Mezelf Soms In De Arm

Rolstoelbasketbalster Ylonne Post (22) maakt paralympisch debuut: 'Knijp mezelf soms in de arm'

Op weg naar Tokio

Rolstoelbasketbalster Ylonne Post (22) mag zich opmaken voor haar debuut op de Paralympische Spelen in Tokio. De Limburgse maakte onlangs haar debuut in de nationale ploeg en kreeg daar meteen te horen dat ze mee mag naar de Paralympics.

"Ik knijp mezelf soms in de arm", zegt Post tegen De Limburger. "Ik had nooit verwacht dat ik zo snel op dit niveau zou spelen. Het is een droom die uitkomt."

Vliegensvlugge ontwikkeling

Post begon pas op haar 17e met rolstoelbasketbal. Ze bleek een natuurtalent en ontwikkelde zich razendsnel. In 2020 werd ze geselecteerd voor het Nederlands team onder 22 jaar. Een jaar later maakte ze haar debuut in de nationale ploeg van bondscoach Gertjan van der Linden.

Toekomstige belofte

Van der Linden is onder de indruk van de kwaliteiten van Post. "Ze is een veelbelovende speelster met veel potentie", zegt hij. "Ze heeft een goede fysiek, een goede techniek en een uitstekend spelinzicht. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een waardevolle toevoeging zal zijn aan onze ploeg in Tokio."

Voorbereidingen

Post bereidt zich momenteel intensief voor op de Paralympische Spelen. Ze traint dagelijks met haar teamgenoten in Papendal en volgt daarnaast een speciaal trainingsprogramma om haar conditie en kracht te verbeteren.

Doelstellingen

Voor de Paralympics heeft Post een duidelijk doel voor ogen: "Ik wil met Nederland een medaille pakken", zegt ze. "Dat wordt moeilijk, maar we gaan er alles aan doen om ons zo goed mogelijk te presenteren. Ik wil laten zien wat ik kan en een voorbeeld zijn voor andere jonge rolstoelbasketballers."


Comments